Tuesday, December 14, 2010

Prudential BSN Takaful Berhad

Kepentingan Insuran Takaful Dan Kad Perubatan Kepada Kita                                       Posted by faizulmdnor@blogspot.com                                               

  1. 1.Memberi Perlindungan Kepada Keluarga.

Sekiranya sesuatu terjadi kepada anda , pihak isnurans akan membayar pampasan kematian dan jumlah simpanan pelaburan anda kepada keluarga anda. Anda tidak meninggalkan masalah kepada keluarga anda seperti pinjaman dan hutang anda

  1. 2.Membayar Bil Besar Hospital Anda dan Keluarga.

Jika anda dimasukkan hospital berpunca dari penyakit yang kritikal, demam ataupun kemalangan, anda tidak perlu lagi rungsing dan tertekan mengenai wang yang diperlukan untuk membayar bil hospital anda kerana pihak insuran akan membantu anda menyelesaikan masalah bil anda. Anda hanya perlu menyediakan wang sekitar rm300-1000 sahaja berbanding dengan bil besar anda.

  1. 3.Memberi Wang Saguhati Kepada Anda

Wang akan diberikan kepada anda dalam bentuk cek sekiranya anda masuk wad melebihi 6 jam. Sekiranya anda mengambil elaun hospital sebanyak rm150 sehari dan anda telah masuk wad selama 5 hari, anda akan di bayar sebanyak rm750.

  1. 4.Memberi Wang Pampasan Kepada anda.

Sejumlah wang contohnya rm30000 ke atas ( mengikut jumlah yang anda ambil) akan diberikan kepada anda jika anda nanti didapati terkena salah satu dari 36 jenis penyakit kritikal/Lumpuh dan juga jika anda mengambil cirri-ciri pengecualian sumbangan, anda tidak perlu lagi bayar caruman bulanan anda lagi, pihak insuran yang akan membantu anda membayar premium bulanan anda.

  1. 5.Pengecualian Sumbangan untuk Anak dan Pasangan

Pasangan dan anak anda juga tidak perlu lagi membayar caruman setiap bulan kerana pihak insuran akan membayar caruman bulanan anda sekira anda nanti didapati terkena salah satu dari 36 jenis penyakit kritikal/Lumpuh ataupun meninggal dunia.


No comments:

Post a Comment